GRAI

TYP Grai jest drugim najpopularniejszym typem tinkera (po COB). Tinker Grai jest bardziej subtelny i lżejszy niż cob i vanner, dzięki czemu lepiej nadaje się do sportu. Grai powinien być spokojny, elegancki i emanujący pewnością siebie.

WYSOKOŚĆ
Zazwyczaj wynosi od 135 cm do 156 cm, ale znani są mniejsi i więksi przedstawiciele.

KOLOR
Często jednolity i odmiany srokatego (tobiano). Inne kolory również są akceptowane.

GŁOWA
Rozmiar od typowego do małego, pełna wdzięku. Profil garbonosy występuje sporadycznie.

OCZY
Duże, wyraźne, o bystrym spojrzeniu. Mogą wystąpić niebieskie i w połowie niebieskie oczy.

USZY
Dobrze ułożone, wyprostowane i niezbyt blisko siebie. Małe lub ​typowego rozmiaru, skierowane do przodu.

ŻUCHWA I GARDŁO
Żuchwa standardowa, proporcjonalna w stosunku do głowy. Gardło nie jest zbyt szerokie.

SZYJA
Długość od standardowej do znacznej. Szyja osadzona wysoko na klatce piersiowej, dobrze umięśniona, ustawiona pionowo. Umięśnienie dolnych partii szyi nie jest pożądane.

KŁĄB
Od solidnego po znaczny, płynnie schodzący na grzbiet.

ŁOPATKA
Wyraźnej długości, nieco bardziej spadzista w porównaniu do typów cob i vanner.

KOŃCZYNY PRZEDNIE
Powinny być jędrne i prawidłowo ustawione. Delikatnej budowy, pasujące do ​​ogólnego wyglądu Grai. Patrząc z przodu powinny być rozstawione na szerokość kopyta. Od strony bocznej staw pęcinowy powinien leżeć pod kątem 45 stopni. Przednie kończyny nie są zbyt długie, a nadgarstki są wystarczająco długie i sprężyste. Stawy są dobrze rozwinięte.

GRZBIET I LĘDŹWIA
Grzbiet mocny i typowej długości. Dopuszczalne jest, aby Grai miał nieco dłuższy grzbiet.

KLATKA PIERSIOWA
Nie za szeroka, nie za wąska.

ŻEBRA
Dobrze zaokrąglone. Grzbietowe partie żeber nie powinny być widoczne.

ZAD
Proporcjonalnej długości, znacznie zaokrąglony i lekko opadający.

KOŃCZYNY TYLNE
Powinny być dobrze zdefiniowane i ustawione prawidłowo. Swoją budową mają pasować do ​​ogólnego, wytwornego wyglądu typu Grai. Patrząc od tyłu, koń powinien mieć proste kończyny. Obserwowane ze strony bocznej, powinny prezentować mocną i solidną budowę. Podudzie jest wystarczająco długie i umięśnione. Połączenia stawowe są dobrze rozwinięte i wyraźnie zarysowane. Stawy skokowe powinny być duże i płaskie, nachylone pod kątem około 150 stopni. Stawy pęcinowe powinny leżeć pod kątem około 55 stopni.

KOPYTA
Powinny być jednakowo ukształtowane, twarde i niezbyt duże.

SZCZOTKI
Akceptowana jest mniejsza ilość włosia na kończynach niż u przedstawicieli typów cob i vanner. Szczotka powinna zaczynać się od stawu skokowego i za stawem pęcinowym, zakrywać kopyto równomiernie z przodu i z tyłu.

GRZYWA I OGON
Obfita ilość włosia.

RUCH
Grai ma aktywny i potężny ruch. Cechuje go obszerny zasięg w rozciągnięciu, w którym wszystkie stawy są wykorzystane w pełnym zakresie.